رویدادها آرشیو خبر ها
فدریکو برناردسکی؛ چاقوی سوییسی پیرلو

فدریکو برناردسکی؛ چاقوی سوییسی پیرلو

برکسی پوشیده نیست که بزرگترین خرید نا امیدکننده‌ی یوونتوس در 10 سال گذشته، فدریکو برناردسکی بوده؛ بازیکنی که در فیورنتینا آتش بازی به راه انداخته بود اما در یوونتوس هرگز موفق به تکرار گوشه‌ای از چیزی که در فلورانس بود هم نشده.

 

تا پیش از فصل یوونتوس تصمیم به فروش برناردسکی داشت اما با درخواست آندره‌آ فروش برناردسکی مشروط به جذب یک جانشین شد که با توجه به پیچیدگی‌های مالی، مقدور نبود. از ابتدای فصل تا کنون، فصل ِبرناردسکی فراز و نشیب زیادی داشته است، از دو پاس گل به خودی مقابل فرنشواروش و هلاس ورونا و تقدیم یک پنالتی بی مورد مقابل بارسا در ابتدای فصل تا عملکردی قابل قبول در حضور تعویضی مقابل پارما، اودینزه و میلان در دقایق اندک حضور و یک نیمه‌ی بسیار خوب مقابل فیورنتینا.

 

تبدیل برناردسکی به ستاره‌ای که قرار بود باشد، یا لااقل امیدوار بودیم باشد، دیگر ممکن نیست، اما می‌توان از دید دیگری او را دید. یووه اگر بخواهد او را بفروشد، مجبور است عددی بسیار پایینتر از 40 میلیون یوروی ابتدایی را بپذیرد، از‌ سوی دیگر جذب یک جانشین نیز به پول زیادی نیاز خواهد داشت. به این ترتیب منطقی‌تر این است که برناردسکی در یووه بماند، او تا به حال حتی یک بار هم به نیمکت نشینی اعتراض نکرده است، تجربه‌ی خوبی دارد، یوونتوس را می‌شناسد و هر چند دیگر یک ستاره نخواهد شد اما تکنیک او از حد متوسط بازیکنان بیشتر است. همچنین او می‌تواند هافبک راست، هافبک چپ، وینگر راست و وینگر چپ را با کیفیتی نه عالی اما نه چندان ضعیف ارایٔه دهد، که می‌توان گفت وجود چنین بازیکنی برای همه‌ی تیم‌ها ضروری است.

 

ترجمه با تخلیص از سایت بیانکونری‌زون


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سعید سعیدی
سعید سعیدی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: